Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu po raz trzeci przesunęła termin wydania oceny raportu oddziaływania naszej inwestycji na środowisko.
Tym razem urząd dał sobie czas do 2 lutego. Na stanowisko RDOŚ czekamy od wiosny. Przedłużające się formalności administracyjne ciągle uniemożliwiają inwestycję.
Bez dokumentacji z RDOŚ urząd miasta w Szklarskiej Porębie nie może wydać decyzji środowiskowej, a bez niej nie uzyskamy pozwolenia na budowę.
Okres eksploatacji obecnej kolei na Szrenicę nieubłaganie się kończy. Ze względu na swój wiek weszła ona już w okres rygorystycznych, drobiazgowych przeglądów specjalnych, które od tego roku będziemy musieli powtarzać co pięć lat.
Gospodarz największego ośrodka narciarskiego w polskich Karkonoszach zamierza zainwestować w rozbudowę stacji Szrenica Ski Arena ponad 30 milionów złotych.
Obecnie istniejącą dwuosobową kolej linową ma zastąpić trzykrotnie szybsza, wyprzęgana, czteroosobowa kanapa. Na tym etapie prace mają dotyczyć pierwszej sekcji kolei, która w całości przebiega przez teren w administracji Lasów Państwowych. Inwestor nie wyklucza w dalszej perspektywie wymiany także drugiej sekcji położonej w Karkonoskim Parku Narodowym.
Rozwój infrastruktury narciarskiej w kompleksie obejmie także poszerzenie nartostrady „Puchatek” w dolnej części z obecnych 40 metrów do około 70 metrów. Zwiększy to bezpieczeństwo narciarzy na tej popularnej trasie.
Ma się pojawić również alternatywny wariant zjazdu ze stacji pośredniej. Nowa trasa na razie została nazwana roboczo – „Puchatek Bis”. W planach inwestycyjnych jest także wytyczenie nowego około 350-metrowego stoku dla początkujących narciarzy w rejonie kolei „Karkonosz Ekspress”. Przy nim ma powstać wyciąg orczykowy. Chcielibyśmy także skomunikować nartostradę „FIS” z „Puchatkiem”. Ten łącznik pozwoli na zjazd „FIS-em” do dolnej stacji.